U martu 2019. godine, MANS je objavio dokument „Reforme finansiranja političkih subjekata u Crnoj Gori: Preporuke za zakonodavne reforme“. [1] Ovaj dokument iz 2019. godine se bavio novim Zakonom o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja (ZFPSIK), koji je na snazi od 1. januara 2015. godine. Skupština je usvojila potpuno novi ZFPSIK u decembru 2019. godine. Cilj ovog dokumenta jeste…
Direktor Istraživačkog centra MANS-a, Dejan Milovac, istikao je da su njihova istraživanja o donacijama političkim partijama tokom izbornih kampanja 2016. i 2018. godine pokazala da postoji dosta prostora za sumnju da se upravo kod uplata fizičkih lica u zvaničan finansijski sistem unosi novac iz nepoznatih izvora. Istraživajući donacije DPS-a za parlamentarne izbore 2016. godine, prema riječima Milovca, sasvim je postalo…
Praksa zloupotrebe državnih resursa za partijske potrebe nastavlja da bude dio političkog manira uoči svakih izbora, dominantno jer nije uopšte sankcionisana. Ipak, insistirati na njoj u doba epidemije i u atmosferi kolektivnog straha, predstavlja vrhunac političkog oportunizma. U opisu posla potpredsjednika Skupštine samo su aktivnosti koji se odnose na zakonodavni dom, a na tom spisku nikako nema obilaska mjesnih zajednica,…
Ovaj dokument služi kao osnovna procjena za pripremu zakonodavnih prijedloga podržanih od strane MANS-a. Novim Zakonom o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja (ZFPSIK), koji je na snazi od 1. januara 2015. godine, unaprijeđen je zakonodavni okvir u Crnoj Gori kada je riječ o finansiranju političkih subjekata. Međutim, još uvijek postoje ozbiljni nedostaci: – Zakonom o finansiranju političkih subjekata i…
Finansiranje izbornih kampanja je odavno predmet afera koje izazivaju političke krize u Crnoj Gori. I važeći Zakon o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja je usvojen kao odgovor na krizu izazvanu aferom “Snimak” koja se odnosila na predizborne zloupotrebe javnih fondova od strane vladajuće partije. Nakon izmjena zakona, formirana je Vlada izbornog povjerenja čiji zadatak je bio da obezbijedi veću…
There is no excerpt because this is a protected post.
Za sedam mjeseci, od februara do avgusta ove godine, Generalni sekretarijat je potrošio 2,83 miliona eura ili oko 40% planiranog budžeta. U toku izborne kampanje potrošeno je oko 0,93 miliona eura ili oko 13% planiranog budžeta za ovu godinu. U toku izborne kampanje Generalni sekretarijat je: – Za program “Pružanje stručne i administrativne podrške na realizaciji ustavnih nadležnosti Vlade“ potrošeno…
U toku izborne kampanje Ministarstvo kulture potrošilo je 1,5 miliona eura ili oko 20% budžeta planiranog za ovu godinu. U toku izborne kampanje… – Za program “ Kulturno umjetničko stvaralaštvo” potrošeno je 0,31 milion eura ili 15% planiranog budžeta. – Za program “Administracija” potrošeno je 0,13 miliona eura ili 5% planiranog budžeta za ovaj program. – Za program “Kulturna baština”…
Za sedam mjeseci, od februara do avgusta ove, Zavod za školstvo je potrošio oko 0,56 miliona eura ili oko 50% planiranog budžeta za ovu godinu. U toku izborne kampanje potrošeno je oko 0,24 miliona eura ili oko 20% planiranog budžeta za ovu godinu. U toku izborne kampanje Zavod je: – Za program “Unapređivanje obrazovanja“ oko 0,19 miliona eura ili oko…
Za sedam mjeseci, od februara do avgusta ove godine, Zavod za socijalnu i dječiju zaštitu je potrošio 0,13 miliona eura ili skoro 50% planiranog budžeta. U toku izborne kampanje potrošeno je oko 40 hiljada eura ili oko 15% planiranog budžeta za ovu godinu. U toku izborne kampanje Zavod je: – Potrošio oko 40 hiljada eura ili oko 15% planiranog budžeta…