Ministarstvo sporta i mladih – analiza troškova

Za sedam mjeseci, od februara do avgusta 2020.godine, Ministarstvo sporta i mladih je potrošilo 3,5 miliona ili 47% planiranog budžeta.

U predizbornom periodu, Ministarstvo je potrošilo 408 hiljada što predstavlja 5% ukupnog planiranog budžeta za 2020.godinu.

U toku izborne kampanje…

–  za „ostale transfere pojedincima“, za program „Sport“ je isplaćeno 55% više sredstava u odnosu na uporedni period

–  za “ostalo“, za program „Omladina“ je potrošeno 87% ukupne potrošnje u datom periodu

–  za ugovore o djelu, za program „Omladina“, potrošeno je 1,2 hiljade

– za ugovore o djelu, za program „Administracija“, potrošeno je preko 3 hiljade

–  za prevođenje i štampanje, za program „Administracija“, izdvojeno je 28 puta više sredstava, u odnosu na cijelu prethodnu godinu.

Ministarstvo sporta i mladih – Ukupna potrošnja

U predizbornom periodu, Ministarstvo je imalo šest puta manju potrošnju, u odnosu na isti period prošle godine.

Predviđeni budžet za izbornu godinu, poslije umanjenja rebalansom iznosi oko 7,5 miliona i veći je od budžeta iz prethodne godine za 340 hiljada[1]Planirani budžet prije rebalansa 8,654,051.36.

Za prvih sedam mjeseci potrošeno je oko 3,5 miliona, što predstavlja smanjenje potrošnje u odnosu na uporedni period za 31%.

U predizbornom periodu, Ministarstvo je potrošilo 408 hiljada, skoro 2 miliona manje u odnosu na isti period prethodne godine.

Potrošnja programa „Sport“

U toku predizborne kampanje, ovaj program je potrošio 3% predviđenog budžeta.

Planirani budžet za program „Sport“, veći je u odnosu na prošlogodišnji za 2% i iznosi 6,3 miliona.

Za sedam mjeseci, potrošeno je oko 3 miliona ili 48% planiranog budžeta,  što predstavlja smanjenje potrošnje u odnosu na prethodnu godinu za 37%.

U predizbornom periodu, došlo je do značajnog smanjenja potrošnje u odnosu na prošlu godinu. Potrošeno je 184 hiljade, odnosno 2,1 miliona manje nego u uporednom periodu.

Iako potrošnja za sedam mjeseci izborne godine, odgovara potrošnji u uporednom periodu prethodne godine, primijećeno je da je u predizbornom periodu za ostale transfere pojedincima isplaćeno 66 hiljada više u odnosu na isti period prošle godine[2]Za period 20.06-30.08.2019 potrošeno je 120,263.66, za isti period 2020 god. potrošeno je 186,404.25.

Potrošnja programa „Omladina“

U toku predizborne kampanje, potrošnja ovog programa je uvećana 19 puta u odnosu na potrošnju u istom periodu prethodne godine.

Budžet za ovaj program, poslije smanjenja rebalansom iznosi 478 hiljada i veći je u odnosu na prošlogodišnji za 91%[3]Prvobitni budžet, prije rebalansa 805,000.00.

Potrošnja za sedam mjeseci je veća preko 3 puta u odnosu na isti period prethodne godine, dok je potrošnja u predizbornom periodu porasla za više od sto hiljada.

Najveći dio potrošnje u preizbornom periodu, 94,5 hiljada proknjiženo je na kontu “Ostalo”. Radi se o isplatama, firmama Temko DOO, Gradnja Inžinjering DOO i Tehno Gradnja Pljevlja[4]27 i 28. Avgusta izvršene uplate Temko DOO 50,397.73, Gradnja In. DOO 29,465.92 i Tehno Gradnja PV 14,583.69.

U predizbornom periodu, isplaćeno je za ugovore o djelu oko 1200 eura. U 2019.godini nije bilo takvih isplata.

Potrošnja programa „Administracija“

Potrošnja ovog programa manja je u odnosu na uporedni period.

Predviđeni budžet je za oko 3,5 hiljade manji od budžeta iz prošle godine.

Potrošnja za sedam mjeseci, veća je za 6% u odnosu na prethodnu godinu, dok je potrošnja u predizbornom periodu umanjena 5% u odnosu na uporedni.

Za ugovore o djelu, u neto iznosu, u periodu 20.06 – 31.08. izdvojeno je preko 3 hiljade eura[5]Isplate za ugovore o djelu su knjižene na dva konta, „Izdaci po osnovu isplate ugovora o djelu“ i „Ugovori o djelu-Neto“. U 2019.godini nije bilo takvih isplata.

Za usluge prevodjenja i štampanja, u julu je isplaćeno 3,6 hiljada firmi Studio Mouse DOO, što je 28 puta više nego što je ovaj program izdvojio za isti trošak, za cijelu 2019.godinu.

 

Kompletnu analizu možete preuzeti OVDJE (XLS).

References[+]