Agencija za spječavanje korupcije (ASK) je današnjim saopštenjem potvdila opravdanost inicijativa koje je MANS podnio u prethodnom periodu, a koje su se odnosile na medije koji su prekršili rok za dostavljanje svojih cjenovnika za oglašavanje političkih partija i koalicija uoči parlamentarnih izbora 2020. godine. Naime, MANS je utvrdio da je više televizija i radio stanica, ali i kompanija koje se bave iznajmljivanjem bilborda, svoje cjenovnike dostavilo nakon zakonom utvrđenog roka.

Incijative koje smo uputili ASKu su se odnosile na Pink Media M, RTV Budva, RTV Rožaje, RTV Nikšić, Srpsku Radio Televiziju, radio stanice Antenu M, S1 i S2 iz Herceg Novog, Radio Titograd, Radio Elmag, Radio Mag, Radio Bar, te web portal PV Informer, kao i kompanije za iznajmljivanje bilborda, CG Media iz Berana i Budva Media.

MANS ovim putem poziva ASK da bez odlaganja ukloni cjenovnike oglasivača koji su svoje cjenovnike za reklamiranje političkih partija dostavili nakon isteka zakonskog roka kako se učesnici na parlamentarnim i lokalnim izborima ne bi doveli u zabunu.

Takodje, očekujemo od ASK-a da hitno utvrdi da li je neka od političkih partija koristila usluge oglašavanja kod pomenutih medija i kompanija, te da u tom slučaju preduzme sve zakonon propisane mjere.

Sa druge strane, zabrinuti smo što Agencija nije samoinicijativno reagovala već je dozvolila da sporni cjenovnici budu objavljeni na njenom sajtu, što je još jedan dokaz nedovoljnih kapaciteta ove institucije kada je u pitanju praćenje izbornih kampanja.

MANS